Monday, January 5, 2009

mot yang memahami


mot seekor kucing jantan yang sangat comel n disayangi kat umah ni..ade sekor lagi nama dapi..tp dia dah liar skit..balik umah je bising2x..cari makanan...

mot muka cam kucing pink panther..n mot byk nama..antara panggilan manja..motte, mot yang disayangi, coro, yet..dak kecik..

si mot ni, dia seolah2 memahami hati tuan dia..masa aku ditinggalkan kat umah sorang2..dia datang kat aku..tido sebelah aku...padahal belum masa dia nak tido..tp dia cari aku kat bilik..

penah skali dia kejut aku bangun tido..ckp je nak bangun jam bape..mesti dia akan memekak pagi tu, or pi jilat muka supaya suh bangun..

kalau masa aku bkoke..takde sape nak dengar..mot je la yang sudi nak dengar, sambil duduk kat tpt astro, sambil tgk aku menyanyi..ade je gelagat dia akan buat untuk di amik perhatian..pusing sana pusing sni...

skang ni, aku dilanda masalah..mot datang bilik aku n tido sini..menemani aku..seolah2 memahami jiwa aku yang bergelodak dengan masalah..tgk kucing sendiri dapat memahami perasaan kita..orang..bukan nak memahami..buat2 tak faham lagi ada lah...

No comments: