Wednesday, January 7, 2009

dugaan..dugaan..tak satu2x datang menimpa..pasal si dia dah settle..lain lak timbul..skang ni family aku lak yang tak bape nak kasi keje kat sentul..jauh katanya..pastu siap dah kabo kat abang sepupu aku, pasal tu..n siap minta nasihat kan aku..

isu ye jadi macam ni, maybe my mum citer pasal keje yang aku dapat ni..kena keje sentul, balik lewat malam..pastu respon my kazen lak, nape nak keje tu, if penat2 amik master..keje la lecturer..emm ingat senang ke..i know my self very well..n kelemahan utama aku ialah bahasa inggeris..dari dulu dan kini, aku ye english..mmg cam hampeh..tak kisah la speking ke, writing ke..same je..aku nak improve kan dulu..la ni kat company aku, kena amik kursus ajar orang..aku n syenari terpilih..jadi why not aku take mende ni, n pelan2 develop my skill...

dulu masa praktikal..keje biasa2 je..but aku byk learn something..n aku masih ingat sampai ari ni..pastu keje pusat sukan gak..byk karenah kena handle..macam2 orang wujud..n macam2 lagi..sekurang2 nya aku pernah hadapi situasi macam tu..jadi aku tak kekok..macam boss aku kata, work with them, will bring high market value..(betul ke camni sebut...haha)..kiranya, leh wat duit..if kita expert one thing tu..

aku dapat nbook baru..company punye..but mmg aku idam2 kan selama ini..jenama lenovo..but pakai vista..really kekok..tadi dah install all things inside here..so aku akan mulakan update content khamis ni..n aku akan handle shah alam ye area pas ni..jummat ni ada client train trainers..kat sentul..first time pi sana..hope jalan ke sana tak le susah mane..so far keje aku tak tentu masa..ikut suka..n pakaian pun tak kisah, janji sopan..

malam tadi ada demo..siap boleh sesat..sampai ke midvalley, angkasapuri, kl sentral..kira 40 minit memandu non stop..silap masuk simpang..sebab terlepas pandang..tp nasib baik la jumpa..kira2 dalam jam 9 baru start demo..so far semua ok..walaupun tak bape nak prepare..alhamdulillah, sambutan mengalakkan..cuma berlaku clashing date ngn training shah alam..susah gak tu..but will diskuss later..

kojet mmg nak kena..smpt gak dia tepuk dahi..2 kali gak..hampeh ye budak..but remember..masa masih panjang..hahahah..

tadi si dia call, but masa tu tgh demo..abis demo tu call balik..dia gtau dia dapat intv kat midvalley, as admin exec..gaji lebih la dari aku..as kawan, aku support la..sbb dia dah gtau kan..tp aku pelik gak..midvalley jauh kan..tak jauh dari tu ke sntul..tp sebb reason terbaru..mak dia tentang abis2 pasal keje tu sbb on call..aku faham, coz mak aku pun camtu gak..cuma aku ni, nak mak aku relax lu..tgk lu keje ni camne..jangan kalah sebelum berlawan..

pasal dia, aku dah kata, macam mane aku buat kat dia..sakit kan hati dia..malas ckp ngn dia, dingin n semua2..(xtau la dia faham ke tak)..tp still dia cari aku jugak..dah byk kali..paling lama aku tak jumpa dia 3 minggu..lama tak contact dia seminggu..pastu ok balik..on off..so now camne..ape perlu aku buat..ni dah tak keje tpt sama ni..aku rasa lagi le tak ubah pape..sama je..kalau dah perangai mcam tu..tak lama lagi besday dia..tak tau nak kasi ape..tp tgk la..kalau hub aku baik ngn dia until besday..dapat la dia adiah..if not..aku simpan je wat pekasam..hahahaa

ape aku pikir skang ni..duit2..aku really telah kehabisan duit di bank..sampaikan tadi pi alamanda, suh bebudak ni byr tol..so bagi aku peluang keje sana lu..tak tahan, back off..sekurang2nya mencuba..yang penting aku nak bayar hutang..byk tu..kalau gtau mmg terkejut..sbb almost seribu..jadi selagi aku tak bayar..hidup aku tak senang..sbb tu i need job..

aku tak leh tido..jadi aku update blog, agak panjang jugak..n kemas umah + masak air + basuh pinggan..so far mata aku dah ngantuk..hopefully la tido..huhu..aku menaip blog guna nbook baru..karang baru nak buka yang lama..

nak dengar balik lagu mammaa mia since baby tye lagu..suka dengar lagu dominic nyanyi..best..hahaha

3 comments:

Anonymous said...

lagu mama mia yang aku suka " i can still recall, our last summer,i can see it all bla bla bla" hehehe

miss_fg said...

tak tau lagu tu...nanti aku nak dgr gak la...he2..

Nora said...

oo tu lagu 'our last summer'..aku ada lagu tu, nak leh sent..hehehe..

byk lagu aku minat dalam mamma mia.boleh kata almost..hahaha