Monday, January 5, 2009

aku benci kau!!!!

arini first day konon2 keje la..dah dapat berita yang tak best..aku masih tidak lagi diberi confirmation bekerja kat sana..wat masa skang ni, mereka hanya hired as a part time selama 2 weeks..selepas itu, tak tau mane hala tuju..

aku tak leh nak salah kan company tu, sbb mereka pun sedang berusaha untuk mendapatkan projek2x untuk mgembangkan sykt..but masih blum dapat lagi..tp, bukankah aku dah buang masa pada company yang tak dapat menjamin ape2 lagi..aku dilanda serba salah, nak cari keje lain karang diorang lak nak amik..pening2x..

tadi petang meting..dalam 8 orang yang attend..kira macam sesi berkenalan dengan senior2x..so ada la keje2 yang akan di delegate kat kiteorang..so far aku sama team ngn syenari..n aku syukur sangat..aku tak nak team dengan dia..coz aku tau dia tu macam mane..ckp lebih habuk tarak...

timbul sedikit isu dalam tu..si dia ni, byk le tye..sampai aku n syenari nak ckp pun takleh..ok la bagi can la nak show off jap..pastu pas boss takde..pergh! sama jugak la..citer pasal diri sendiri pada kenalan2 baru..the way ckp, mcm bagus la..nak apply tu la, apply ni la..beb, dengar sini, keje tak sama dengan belajar..

tidak dinafikan aku syenari n dia ada kelebihan n kekurangan..so kalau team work..takde masalah..but dia tu, asyik citer dia..bosan nak dengar..konon pandai tp sebenarnya bodoh..agak kasar, but tu la hakikat..segan lak dengan staff lain..

aku ni lama kawan dengan dia..tau sangat le perangai dia..n aku tak tau nape la aku leh tahan dengan dia ni..serius aku kata..dengan dia, korang akan terasa la..sbb mulut mmg takde insurans..n tak pernah pikir perasaan orang lain..sampai aku ade prob ngn lecturer aku, sbb dia..

dia nak keja 9-5, fixed, just akan bekerja lebih masa if terpaksa..atas reason, slebihnya masa untuk family..bullshit la..nak main game sebenarnya..dia nak choose masa tu lantak..but jangan libatkan aku..aku very flexible..mane2 time aku ok..since aku tau keje programmers macamane..sbb tu aku nak pg sana sendiri..malas nak tumpang dia..tak bebas..dah menyuarakan pendapat..dia lak berangin...

pasal keje kat sentul..aku orait..even nak rempuh jem aku sanggup..keje ma..prob kecik ptt settle..dia tak nak..nak keje KJ..aku rasa kan dia ni tak tau ape keje kena buat..dia ingat macam keje waktu pejabat ke..kalau tak nak ikut..pi la cari keje lain..tak seswai keje tu ngn ko...

so far aku dah borak ngn syenari, lama jugak n finally syenari nmpk tru kaler dia..n pun dah dapat rasa ape yang aku rasa gak..selama ni aku citer tanpa tunjuk orang ye, skang ni dah nmpk..pandai2 menilai..betul ckp syenari, kita memasing ada prob masing2 cuma apa yang kita dapt tu berbeza skit la..apepun semua msalah, pening kan kepala..

satu perkara yang aku takleh blah..dan berlaku di dpn z n shah..masa nak balik, mesti diorng bajet balik sama, but tak..syenari bawak keta..n aku tumpang dia..masa tu dia pas kan nbook dia utnuk aku masukkan dalam keta..aku ckp la pehal (dalam hati), sebelum ni pandai masukan sendiri..segan giler aku tadi..dia mmg camtu, depan orang dia akan buat mende2 yang tak pernah di buat..mmg rasa bengang la..dipermainkan sekali lagi..

mmg aku benci dia wat masa ni..menyampah!!! rasa cukup la kot..penat menulis..

No comments: