Tuesday, January 6, 2009

akhirnya! dia quit jugak

wah..almost everyday i update my blog..rajin betul nmpk ya..hahaha

tadi training, yang datang dalam 20 orang..tak ramai sbb wat kat menara..but akan bincang balik dengan pihak pengurusan pusat sukan ttg tpt training..senang buat kat PS rather than menara..jauh n bebudak skang tak macam kami dulu..yang smmgnye kipas susah mati punye olang..

nak wat demo kat kolej alamanda..mmg sempoi la..tp sbb senior yang join..jadi mende tu kejap je nak wat..aku kena wat self defense n pecah papan..riso gak papan tak pecah..malu den nanti..aku pernah try..tak pecah, pastu tangan sakit..

secara officially, 'dia' telah quit dari keje..atas reason tak nak keje sentul sbb jauh..dah bincang ngn family dia..so dia kena cari keje semula..yang takleh blah, boleh lak tu, nak cari keje kat unitar..unitar kat KJ..boleh plak..

basically, aku tak terkejut, sbb aku akan jangka dia tak lama..tp dia try call aku nak gtau ape dia rasa..but aku malas la nak layan kat tepon lelama..atas reason..dia call celcom aku, kang bil melambung pulak..mmg aku ada satu perangai buruk jgak, mane aku prefer call orang, dari orang call aku..seolah2 macam aku yang bersalah if bill diorang byk..dari dulu camni..pelik tul..hahaha

pastu, dalam jam 5 dia msg, gtau dia let go company tu..aku reply balik..so sok tak pegi ke..dah pikir abis2 ke..dia pun dah gtau boss..so aku pun pikir tak leh nak kata ape..jadi aku pun kata..ok je..malas nak respon..jadi wat masa ni aku n syenari yang masih bertahan..n harap2 akan berterusan..

aku pelik jugak dia tu..apa salah nya, tgk dulu tpt tu..survey first dalam tempoh 2 minggu yang diorang bagi ni..setidak2nya kalau nak quit, lepas dah wat semua2 tu, takpe la..ni tak..kalah sebelum berperang..mane tau, kalau dia tak leh nak wat keje tu, maybe ada keje lain leh buat..mcm skang, aku n syenari kena ngajar orang lak untuk update content..yang mane kalau bagi si dia tu..mmg suka..but tak nak pikir panjang..tu la, masa training ari tu, jangan show off, wat biasa2 je sudah..

perangai aku..mmg last minute punye orang dan suka tgk2 lu, dari byk tye..keje ni kena sabar jugak..n kena relax, takleh glabah..insyaAllah dipermudahkan..macam aku, masa wat IS, aku dah give up, takut tak siap..but aku try to calm down myself..n wat slowly..n finally, boleh je..n aku harap aku keje kat company tu, aku mampu dan leh handle ape yang dipertanggungjawabkan..

berbalik pada citer pasal si dia..for me dia tu seorang yang suka membantu orang, terutama mende yang aku tak tau..mmg dia suka sangat..perkara teknikal mmg dia kureng, but dari segi theory mmg leh tahan..semasa belajar, dia always help aku dalam mende2 aku lemah, cam pezentation n report (dalam BI)..n sbb dia ada, aku kurang la pezen..so aku rasa seronok la, mende2 tu tak ganggu aku..tp bila aku di sem 3, mane dia wat thesis, aku amik klas..perkara sama gak aku hadapi iaitu cuak pezen n report tunggang langgang..mula2 rasa tertekan, sbb b4 this byk bergantung pada dia..

almost jugak aku nak quit..sbb tak tahan..tp bila aku pikir..i need to do by myself..n until when arapkan dia..n dia sape pada aku..aku jadi kuat..n bersemangat mula..aku lemah skit bila nak wat report, tp aku cuba baikinya..aku antar orang check kan grammar..so bile ada inisiatif skit..jadi semua mende takde masalah..dan jugak aku learn something masa time tu..aku tak bodoh..n aku leh buat tanpa bantuan dia..n aku boleh hidup..without him, my life never changes..stay da same malah more better..

so skang ni, dah sampai masa ye, aku kena berdikari..jalam jem aku kena tempuh..keje byk aku kena hadapi..orang 'pelik' aku kena atasi..n macam2 lagi..lagi pun aku dah 26 years hidup di muka bumi ini..kena kuar dari kepompong dependent..my azam this year!

chaiyok!!

No comments: