Sunday, September 14, 2008

Jom! Shopping RaYa Lagi

aku, katak, cikojet n mokcik buat plan nak pg shopping barang2 raya kat KL..tp sebelum tu aku akan citer apa2 perkara yang jadi sepanjang satu hari merayap..patutnya baby berudu nak pg, tp sbb dia ada keje kena siapkan jadi tak dapat join us..rugi tol..hehe

SuRFing, Bgn Lmbt N woLswagen

sprt yang dijanjikan, 14 sept nak pgi merayap ke KL, cari barang-barang raya..jadi one day before tu, aku ajak katak tido umah aku (konon senang nak gerak nanti)..so malam tu as usual, aku dengan daily routine aku surfing internet n chatting..duk dalam surfing ni, aku ingat katak dah tido..upa ye idak..dia pun tak leh tido katanya..jadi ape lagi..duk chatting la sampai sahur..membawa kepada pagi..baru la nak tido..padahal dah janji nak gi kul 9 ngn rosy ni..emm nsib baiklah cikojet nak call katak tye balik pasal kul bape nak pgi..kalau tak, kul 2 kot baru gerak..haha..jadi gerak la kul 11 pagi dari umah dgn naiki keta panjang..(tren la). so sepanjang nak ke kl sentral tu, sempat la berposing dalam tren..macam pg vacation negara orang lak..haha..so as usual, dalam tren tak leh buat ape yang pelik2..hah tp sempat la jugak aku jedut dahi si katak, sbb nmpk keta wolswagen kaler biru (ni cara aku sebut n eja..haha)..

PuTra

sesampai ye kat Kl sentral, mokcik dah sabo menanti di Putra..so kami ni pun nak kena sana lah..follow si katak..tp aku terpikir..nape pelik sangat jalan ni..sbb mokcik nun jauh kat atas seberang sana..yang kami lak ke seberang lain..emm konpem salah masuk..haha..tersedarnya bile iklan streamyx tu tgh tayang..eh slh jalan dah..haha..malu tak malu..segan-tak -segan..abis iklan tu, pi la patah balik ke tempat di tuju..so sesampai sana..ape lagi citer lah pada mokcik..emm amik ko bantai gelak..sementra tunggu putra sampai..smpt berposing snap dua picha..as usual..sape yang ngambil..muka masuk skit..tp kalau aku amik..muka aku je nampak full..lelain sesipi jak..haha..dari sini jugak la..si kojet dah duk main dengan tag doraemon aku..siap kasi nyuruk dalam beg..n kata konon2 aku ye tag hilang la..bertuah betul budak si cikojet ni..

Jalan Masjid India

masa kiteorang sampai tu..dah ramai la orang datang membeli belah..tp takde la sesak mana..so memasing pun mulakan misi untuk mensurvey bebarang untuk raya..so hampir setiap kedai yang ada tu kiteorang jengah..ala2 window shopping gitu..first item yang dibeli ialah jam..katak beli jam..macam aku minat jam digital dari analog..tak bape pandai nak tgk..haha..then pi cari tudung kat area kedai yang tersangat la sempit jalannya..kalau masuk mmg terlanggar orang sana sini..serius kecik..kat situ mmg byk tudung2..n rege pun boleh tahan la..jadi aku serahkan tugas membeli dan menawar pada katak n mokcik..aku duk tepi borak2 je keje nya..haha..emm baru jalan jap je, dah sakit pinggang..tu baru exercise..haha..shopping sebenar blum lagi..adegan paling best dalam tu..kiteorang duk la kat satu bangku yang patut ye untuk letak tudung..tp kami duduk..penat woo..aleh2 mamat tu kata..jangan duduk nanti patah..padahal seblum tu kiteorang duduk lama..ok jak..hahaha..pastu nak kuar dari situ pulak..aku minta excuse la nak lalu..hmm memasing pun bagi laluan..tp belakang temu belakang..tak muat la aku nak lalu..jadi ape lagi..rempuhan pun berlaku..haha..sian orang2 tu..hehe

then next station pun kat area2 masjid india..tapi aku tak tau kat mane..kat sini, katak beli baju untuk ayah dia..mmg lama giler lepak kat kedai tu..aku beli mak aku ye alas meja n jam doraemon..cantik..hehe..aku bajet nak pakai je pas beli jam tu..tp statement dari cikojet wat aku terbantut.."eh akak tu pakai jam doraemon, adik pun tak pakai jam macam tu.." so bile pikir..ee e mane tau ada budak ckp camtu..aku pun tak nak ar..haha..aku pakai bile orang lain tak nmpk..hahaha..

pastu perjalanan diteruskan..katak nak cari selendang..kat kedai ni pun lama gak duk belek2..then aku n cikojet as usual mencari tpt lepak..so dalam tunggu diorang tu..kiteorang pun bukak la satu ide nak lepak ni..mula2 tu nmpk kedai emas..cdg ye nak lepak dalam tu, sbb ada aircond..tp tak jadi..sbb ramai lak orang..konon2 nak berlakon beli barang dalam tu..haha...then pegi la masuk satu kedai ni..pergh aircond atas kepala..ape lagi..duk lepak situ..konon-konon usha baju la..padahal nak kesejukan...haha











1 comment:

Anonymous said...

ADOI... aku pun nak join jugak hari tu , menyesal tak join..