Monday, September 29, 2008

melepak before raya...

salam!

Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir Batin kepada semua yang menyambutnya..kat sini aku nak memohon ampun dan maaf diatas ketelanjuran kata-kata yang boleh membuat orang terasa hati..o-o ya..raya nanti jemput datang umah!..

so ari ni, aku kojet n floyd pi jenjalan..maklum la nak raya, so konon2 nak shopping la..jadi kiteorang pun pg la sunway pyramid..buka kat sana sekali..

tmpt berbuka kat mcd..tp aku buka ngn sandwich aku beli kat subway..lama betul rasa ye tak makan...jadi pegi sunway tu semata2 nak pi cari mende tu, sambil2 jenjalan..pas buka tu, kiteorang sambung makan roti aunty anne..tak tau apsal..ari ni mmg rasa roti tu pahit..tak best sangat..

so macam biasa, kalau dah jalan2 tak wat mende pelik2 bukan la kiteorang..then sambil2 jalan2 tu jumpa la booth kesihatan..then kat situ kami check blood pressure test n urine test percuma (ni mmg aku tak leh belah)..as usual, aku yang paling tinggi..n second floyd..yang kojep punye ok..then untuk urine test lak..orang tu kata aku takde simptom2 diabetes...emm pelik gak..sbb ye kalau aku takde nape aku kena makan ubat ek..pelik2 tu..mungkin sbb makan ubat tu la yang neutralize kan aku ye gula dalam badan kot..tp aku ada baca artikel pasal urine test in glukose..kat bawah ni jawapan nya

"Urine test strips cannot detect glucose (sugar) until the blood glucose level is above 180 mg/dl. This means a person’s blood sugar level could still be high (hyperglycemia) or even dangerously low (hypoglycemia) but still not be detected. "

emm maksud ye orang tu pun acc tak tau pasal tu..

so pas dah sakan merayap sana. kami pegi ke ole2..aku cari mercun..then dapat la yang dihajati..aku beli mercun naga n pop2x..sbb mende ni yang aku tau n suka main..lain2 tak..sbb takut...hehe

pas ole2, pg makan beger king kat 13, kat extreme park..kat situ, dapat topi free..kami tanpa segan silu pakai mende tu..bak kata orang yang tgh queue nak beli tu, "oo kalau nak refill kena pakai topi tu"..pas makan, lepak kat luar..tgk orang main skate board, n wall climbing..

paling best. kami pegi panjat tembok ala2 gua..as usual dua orang tu dapat la naik..aku lak tersangkut kat bawah..sbb ye, tak leh naik..haha..kalau leh naik pun takleh turun..haha..so dari malu, better aku tak yah naik..haha..

so pas dah makan, cdg nak pi anggerik mall..tp aku lak dapat call dari umah suh balik..jadi bantut kan niat la..so aku ajak bebudak tu datang umah aku..acct teman aku balik umah, sbb sunyi jalan..ehehe..sampai umah aku, borak2..gosip2...sampai la mak aku dah bagi signal masuk dalam..baru la kiteorang beredar,..kalau takde signal, mau gak sampai pagi lepak tu..hehe..sempat jugak la main mercun pop2 kat situ..hehe

pasal assingment..macam malas lak nak buat..haha..tp kena wat jugak..

1 comment:

Anonymous said...

ni la last day kita buka pose same. hehe. tapi kite 3 je kan. katak n anis takde.