Thursday, December 18, 2008

aku dah tamat belajar!

hari ni dapat result..Alhamdulillah, aku lulus and tamat pengajian..akhirnya!
sepanjang belajar, banyak perkara suka duka yang berlaku..pernah jugak aku nak give up dari abiskan master aku..but bantuan dari kawan2, family..aku teruskan jugak..dan akhirnya..dengan rasminya, aku sudah menamatkannya..

keputusan yang aku terkejut ialah subjek IS aku (final project), aku dapat A..mmg tak sangka, sbb aku bajet aku just lulus je..so aku dah dapat buktikan pada diri aku sendiri bahawa aku mampu jugak nak wat..mana tak ya, dulu masa degree, finale project aku dapat C+, aku kecewa sesangat..so di master ini, aku dah buktikan..yeah! subjek2 lain ok..sbb dah dijangka resultnya..

mmg banyak dugaan yang berlaku sepanjang aku nak menghabiskan belajar ni..aku suka menangguh keje..jadi semua2 keje last minute aku buat..sampai tak rasa raya pun masa tu..sbb bz menyiapkan keje2x..pastu di tambah jiwa kaco, yang sedikit sebanyak menganggu..but bila fikir positive, gangguan tu la merupakan satu perkara yang boleh memotivasikan diri aku..

tidak dinafikan, sepanjang klas, aku mmg kaki ponteng..n ada satu subjek yang aku hampir gagal..but masih diberi peluang untuk membaikinya, dah akhirnya aku lulus, but dengan syarat..tak kisah la..janji tamat..hehehe

insyaAllah, konvo nt, aku akan konvo dengan dia sekali..sbb kami sama2 tamat..emm tak sangka..aku extend, but leh konvo sama..ini lah yang dikatakan ketentuan dari-Nya..

but relationship aku n dia, better aku berkawan sahaja dengan dia..macam biasa..sbb bila aku jauhkan diri..dia still mencari aku..jadi biarkan je la..hati aku la ni pun, dah takde la jiwang sesangat..dah makin kental skang ni..ahaksss...

perkara2 lain..aku nak keje..sbb nak duit, pastu nak enjoy..still searchin..hope by next year, aku dah ada keje..pastu nak mula balik tkd..really rindu nak training..

tak lama lagi tahun 2009, jadi aku ada azam baru yang ingin aku berubah..ape dia..rahsia..but aku arap kali ni jadi la..ahaha..

kepada geng katak yang belajar, n yang baru dapat result tu..tahniah! diucapkan..so sem depan, ape program nak buat..jom plan bebaik..camping, Piknik..macam2x ide ada..ape pun just wait korang balik dari kg halaman..pastu kita diskusss...so far takde sesapa kan besday awal tahun..macam biasa la...hahahaha

No comments: